Madera autobusem – Curral das Freiras

W centrum Funchal znajduje się kilka zajezdni autobusowych oraz większych przystanków. To właśnie tam możemy wsiąść do autobusów podmiejskich, które zawiozą nas w różne rejony wyspy. Jedną z takich wycieczek odbyliśmy w rejony Doliny Zakonnic, która słynie z kasztanowych potraw.

Wybierając autobus linii Horarios do Funchal z dworca autobusowego przy bulwarze Avenida do Mar dojechaliśmy do Eira do Serrado – szczyt znajdujący się ponad 1000m nad poziomem morza, z którego możemy podziwiać dolinę z niewielką miejscowością, której historia sięga XVI wieku. Dolina zawdzięcza nazwę siostrom zakonnym, które schronił się w wąwozie uciekając przed piratami. Obecnie dolina znana jest z kasztanów, które podawane są na wiele sposobów w miejscowych restauracjach.

Ze szczytu postanowiliśmy zejść do miasteczka położonego z drugiej strony góry. Nie jest to długi spacer, a w tę stronę zdecydowanie przyjemny – stale schodzimy w dół. I w zasadzie co chwilę znajdujemy pod stopami kasztany.

Sama wioska zdecydowanie lepiej wygląda z oddali ;) Polecanym punktem jest kościół, ale tutaj również bez szału. My postanowiliśmy zjeść obiad, wypić kawę i wrócić autobusem do Funchal, co też jest nielada przeżyciem – kierowcy na Maderze jeżdżą dość szybko i gwałtownie po wąskich i krętych drogach. Koszt takiej wycieczki to niecałe 3,5 euro za jedną osobę w 1 stronę.

5 Replies to “Madera autobusem – Curral das Freiras”

1. piękne zdjęcia, podobają mi się te kolory! poza tym, patrząc na nie aż zapiera dech w piersiach – cudownie! :)

2. Jazda autobusem po Maderze to faktycznie ekstremalne przeżycie. Zwłaszcza za pierwszym razem. Później można się nieco przyzwyczaić ;) Ja polecam jednak zwiedzanie samochodem. W 2 dni można objechać wyspę wzdłuż i wszerz i zobaczyć baaardzo urokliwe miejsca. Jeśli dobrze pamiętam za 2 dni płaciliśmy 70 euro i ponad pół baku paliwa mieliśmy w cenie.

1. My samochód wzięliśmy tylko jadąc na północ, a tak to woziliśmy się busami – nieco taniej, nie wiedzieliśmy też jak wygląda sytuacja z parkowaniem no i wyspa tak mała, że podróż autobusem nie trwała długo :)

3. Uwielbiam kierowców z Madery :-)